Źródła energii dla biegaczy

Idealna suplementacja dla biegacza powinna składać się z kilku elementów. Przede wszystkim powinna zawierać suplementy na stawy oraz te, które przyspieszają regenerację mięśni, na przykład BCAA. Jednak bieganie to sport wytrzymałościowy, dlatego również ważne są tutaj odpowiednie źródła energii. Oczywiście najważniejszym źródłem energii jest zbilansowana dieta, zawierająca prawidłowe ilości węglowodanów i tłuszczów, białka, witamin i minerałów. Mimo to przy bardzo dużym wydatku energetycznym, jakim z pewnością jest trening biegacza, mogą przydać się dodatkowe suplementy, które dodają energii.

Na rynku suplementów diety istnieje wiele produktów, które mają na celu zapewnienie sportowcom szybkiego zastrzyku energii. Są to przede wszystkim różnego typu przedtreningówki, bazujące na kofeinie, guaranie czy beta alaninie. Do wyboru są też gainery, które mogą zastąpić posiłek. Ciekawą propozycją suplementu diety dla biegaczy są tzw. żelki energetyczne – wygodna forma żelu pozwala na dodanie sobie energii nawet w biegu. Żele energetyczne zawierają łatwo przyswajalną energię w postaci węglowodanów, dzięki której pobiegniesz jeszcze szybciej i jeszcze dalej. Dobrą opcją są również napoje energetyczne – oczywiście nie takie, jakie widzimy na sklepowych półkach, ponieważ te zawierają mnóstwo cukrów, konserwantów i sztucznych barwników. Kolejną propozycją, która doda biegaczowi energii, jest baton energetyczny. Jest to szybka, pyszna i wygodna przekąska, zawierająca dobre węglowodany oraz wiele witamin, minerałów i zdrowych tłuszczów. Widać więc, że wybór jest bardzo szeroki i każdy biegacz znajdzie coś dla siebie.

Energia to niezbędny element do treningu, szczególnie u biegaczy. Jeśli biegasz, zaopatrz się w dobre źródła zdrowej energii, a zobaczysz, że osiągniesz jeszcze więcej.